Blog Arşivi

20 Mayıs 2020 Çarşamba

Gözde KARACIK ORAL- Yeni Zelanda Matariki İlkokulu -Haliliye / ŞANLIURFA


MİNİ BİRLERE OKUL EVDE PROJESİ İLE


 TANIŞMA HİKAYEM

 

       Ben Gözde Karacık Oral. Şanlıurfa’nın Haliliye ilçesi Yeni Zelanda Matariki İlkokulunda 1. Sınıf Öğretmeni olarak görev yapmaktayım. Mesleğimde 4.yılım. Pandemi boyunca evlerimizdeydik. Bu süreçte sınıfımdan ve öğrencilerimden uzak kalmak beni yeni şeyler üretmeye ve keşfetmeye teşvik etti. Projenin 1. sınıfları kapsıyor oluşu ve öğrencilerimle yeni şeyler üretme fikri projeye katılmamda ön adım oldu. Proje bana ve öğrencilerime çok iyi geldi. Bu süreci çeşitli etkinlikler yaparak öğrenmekten-öğretmekten zevk alarak geçiriyoruz. Bu projenin bir üyesi olduğum için çok mutluyum.

Mini Birlere Okul Evde Projemize Başlarken

Projemize katılım olarak aldığımız belgemiz
Proje Katılım Belgem

             Mini Birlere Okul Evde Projemize  Sağladığım Katkılarım

 

LOGO ÇALIŞMAM

AFİŞ ÇALIŞMAM


PROJE ÇALIŞMALARIMIZA BAŞLARKEN
Projemiz 24.04.2020 tarihinde başladı. Projemiz 3 haftalık etkinlik ve 1 haftalık değerlendirme kapanışından oluşmaktadır.
Projemizin hedefleri; 
 Covit-19 nedeni ile ara verilen yüz yüze eğitimin olumsuz etkilerini en aza indirip uzaktan eğitim ile;
 -1. Sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlığını hızlandırma 
 -Okuma yaparken heceleri, kelimeleri ve cümleleri doğru telaffuz etme 
 -Okuduğunu anlama ve yorumlama becerisini kazanabilme 
 -Matematik konularını öğrencilerin seveceği etkinlikler ile zenginleştirme  
 -Müfredata entegre olarak okul döneminde yapılması planlanan kazanımları uzaktan eğitim sürecinde                tamamlamaya çalışma
Projemizin Çalışma Süreci
                 - Proje sürecinin 31 Mayıs Pazar gününe kadar devam etmesi planlanmaktadır. 
            - Bu süreçte uzaktan eğitim çalışmalarımız WhatsApp gruplarımızdan öğrencilerimiz ile organize olarak canlı    dersler yaparak aynı anda 10 Türk ve 1 Yabancı ortağımız ile aktif etkinlikler gerçekleştirme 

            - Proje ortakları ile Webinarlar düzenleyerek planlama ve haftalık değerlendirmeleri yapmak  
          
           

VE BAŞLIYORUZ 
1.HAFTA ÇALIŞMALARIMIZ
    1. Hafta Çalışmalarımız 
    -Eba Tv Takibi,  
    -Okuma-Anlama Çalışmaları,   
    -Proje Giriş Hazırlıkları yaptık
     
Geri-dönütler verildi
Okuma -Anlama Çalışmaları

- Bu süreçte tabiki 23 Nisan ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını da  hep birlikte heyecan ile kutladık.


9 Mayıs eTwinning Day

                                    9 Mayıs eTwinning Day Kutlu olsun. eTwinning Day benim katkım 

                                     


-9 Mayıs eTwinning Day gününe özel tüm ortaklarımızın katılımı ile özgün bir çalışma yaparak öğretmen işbirliği ürünümüzü hazırladık. 

 
 2.HAFTA ÇALIŞMALARIMIZ

2. hafta çalışmalarımız arasında yer alan Matematik dersi Saatler, Paralarımız ve Zaman konuları ile ilgili öğrencilerimizde etkinlik çalışmaları yaptık. Bu süreçte çocuklar eğlenirken öğrendiler.

Kendi Saatlerimizi Yaptık
Çiçek Takvim 

Engelliler Haftası (10-16 Mayıs)
             Engelliler Günü için tüm ortaklarımızın katılı ile öğrencilerimizin yer aldığı ilk öğrenci ortak ürünümüzü  yapmış olduk. 
Ortak ürün çalışmamız
Öğrencilerim ile Engelliler
Haftası ürünü


3.HAFTA ÇALIŞMALARIMIZ

-Matematik dersinde geometrik şekiller, örüntü konuları ile ilgili etkinlikler düzenledik.
-Dinleme- Anlama etkinliği olarak öğretmenlerle ortak bir video hazırladık. 
Matematik dersi Örüntüler konusunda öğrencilerimiz evdeki eşyalar veya nesneler ile  etkinliklerini oluşturarak örüntüler konusunu yaşamları ile ilişkilendirerek öğrenmiş oldular.

Tuz Seramiği Geometrik Şekiller

Örüntüler

Tuz Seramiği Etkinliği Videomuz

19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı

           

- 19 Mayıs Gençlik Ve Spor Bayramı için ortak ürün olarak mozaik çalışması yaptık. Öğrenci fotoğrafları ile belirlediğimiz resmi mozaik yaptık.
-Öğrencilerimle beraber hazırladığımız 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı kutlaması Web2 aracı Qıik ile video hazırladık.

-10 Türk  ve 1 yabancı ortağımızın katkıları ile oluşturduğumuz dinleme- anlama etkinliğinin sonundaki soruları öğrencilerimiz cevapladı.
 
Hazırladığımız hikayeyi önce izlediler 

Sonra 5N1K sorularını cevapladılar

-Ortaklarımız ile aynı anda yaptığımız zıt anlamlı kelimeler etkinliğinde etkinlik içeriğini çocukların yaratıcılıklarına bıraktık ve ortaya çok neşeli ürünler çıktı.

LearningApps zıt kelimeler oyunu
Zıt Anlamlı Kelimeler

-Kesirler konusunu gündelik hayatımızla ilişkilendirerek etkinliğimiz tamamladık. 


QR kod okutarak hikayemizi izledik.


- e-Book Çalışmamıza öğrencilerimin katılımı 


-Answergarden  Web-2 aracını kullanarak projemizi değerlendirdik


Değerlendirme 

                “Mini Birlere Okul Evde” Projesi olarak proje sürecini çok keyifli ve enerji dolu geçirdiğimizi söyleyebilirim. Küresel anlamda zor günler yaşadığımız  bu süreçte “Uzaktan Eğitim Kapsamı”nda faydalı şeylere imza atmanın gururunu taşıyorum.  Özellikle okul çağındaki çocuklarımızın okullarından, arkadaşlarından, sınıf ikliminden uzak kalması ve tam da bu noktada projemizin hayata geçmiş olması hepimizin bocaladığı şu günlere umut, bilgi ve renk oldu.
 İlk projem olmasına rağmen bu proje bana ve öğrencilerime çok şey kazandırdı. Hiç bilmediğimiz şeyleri, çok kısa sürede öğrenip kendimizi geliştirebileceğimizi keşfettik. Proje kapsamında yaptığımız ortak ürün çalışmaları, Belirli Gün ve Haftalar etkinlikleri ile farkındalığımız arttı. Ayrıca öğrencilerimin müfredatı günlük hayatlarına entegre ederek öğrenmeleri, Web2 araçları ile tanışıp bunları aktif olarak kullanmaya başlaması da beni mutlu etti. Teşekkürler Mini Birlere Okul Evde Projesi süreç boyunca destek ve yardımlarını esirgemeyen tüm ortaklarıma ve Proje yürütücülerimize teşekkür ederim.

Proje süresince çocukların etkin olduğu bol bol yaşamla iç içe geçen etkinlikler ile verilmesi gereken kazanımları tamamladıkları görüldü.

 




10 yorum:

serkan